min första kräftskiva!

Det här var min första riktiga kräftskiva. Där jag faktiskt åt kräftor :) Men får medge att räkor är mycket godare, även om det inte var äckligt.

Hade iallafall en trevlig och rolig kväll ute i uterummet =)
NU är det dags för pizza med familjen och nästa helg ska jag nog satsa på en bio. Någon sugen =)?

kram!

2/3

Nu är två av de tre veckornas sommarjobb avverkat. Jag har trivts som fisken i vattnet och haft jättetrevligt. Nu ska det bli skönt med två dagars ledighet och mys innan sista veckan påbörjas. Då kommer det bli hektiskt. Mer än 20 barn och en av de ordinarie lärarna kommer tillbaka. Inskolning mm. Sen blir det en veckas ledighet för att sedan starta upp med mitt nya jobb! KICK OFF medmera.

I helgen blir det min alldeles första kräftskiva! Ska bli spännande o se hur det smakar.. Kräsen som jag är; men jag är hoppfull! Innan det ska en match också spelas mot trelleborg. Dessutom ska det bli mysigt med en hemmakväll ikväll. (eller det iaf hur kvällen ser ut förtillfället. :)

NEj nu orkar jag inte skriva mer. ciaooo

tjing.

Nu har fotbollen börjat igen. Riiiiktigt trött i benen. Efter EN träning och den var lugn. Herregud. Hur ska jag kunna gå på onsdag?
Igår kom mina föräldrar hem igen, från sin Sverige roadtrip.
Jag har även varit och kollat på en lägenhet. Men ja, jag vet inte riktigt. Känns inte heeeeelt rätt men ändå så fin!
Nu ska jag hjälpa min lillasyster med skolvalet och se hur det har gått. Är dock bara rädd att det är för sent att anmäla intresse.
Jobb flyter på perfekt. Kan inte be om bättre och skönare arbetskollegor. Helt underbart. Så skulle det alltid varit.
Fick även lön idag, guuuutt

Men nu ska jag hjälpa Mikki, sen är det träning.
Ciao.

längesedan..

HEJ!
Det var längesedan.. jag har börjat jobba och jag ÄLSKAR det! Jobbar med två killar som är störtsköna. Vi kommer överens väldigt bra :)

I helgen är det ganska mycket som ska hända och jag älskar det med. Dessutom är mamma och pappa borta.
Torsdag: Träffa sandra, middag och sång med jannie (födelsedagsbarn igår)
Fredag: Träffa Sara, Fest hos Matilda.
Lördag: Hemligt
Söndag: Kulla med fantastic four.

Alltså störtskön helg. Regnet kan ju dock försvinna enligt mig.
Puss!

åhus

heeej allihopa.

Vilken vecka det har varit. Herregud. Det hela började i tisdags när vi skulle spela semifinal mot lövestad/vanstad. 176 betalande var där för att kolla på oss när vi vann med 2-1. Så underbar seger. Sen blev det middag(pizza) och lite firande. Sen var det dags för att stiga upp och åka till åhus. Det hela började med att mikki inte kom i tid från mötet och vi körde upp på 40 min. När vi väl kommer fram ställer vi oss där vi stod förra året och gick ner på stranden. Galet nog la vi oss framför killarna som varit där uppe sen i söndags. Sjukt. Sen kommer vi tillbaka till bilen och vi har fått parkeringsförbud. Vi går ut och äter och börjar dricka. Vi går till bryggan och njuter av solen och blir glada i hågen. Träffar killarna lite senare på kvällen och har en rolig kväll tillsammans. Vi blir erbjudna sängplats, TACK. Annars hade det fått bli stranden ;P Det hade också varit en upplevelse :P

På torsdagen la vi oss på stranden och drack goood drink ut vattenflaskan. Efter 4 kom hanna & martin. Vi började dricka vid bilen och hade skitskoj. Efter halvåtta kom michelle o gänget upp. Vi satte upp tältet lite halvfulla och drog sen ner till bryggan. Gick upp om martin o martin men det var inte så skoj som dagen innan. Fredagen var inte lika fin och vi satt som döööööda kantaareller på morgonkvisten. Jisses! Vi kom hem halv 6 efter ett slagsmål och vi hade druckit HELA dagen så det var ju inte så konstigt. Vi drog ner till banorna och satt i tältet hela dagen och åt pommes eftersom det var dålled väder. På kvällen blev det drickande vid bänkarna för att sedan festa med det såkallade kändisgänget med prytz och andreas andersson. Det var ball och gratis drinkar med dans på bordet. Under kvällen hade även henke, vår coach kommit upp och han klarade inte vårt tempo. Mikki ledde hem honom.

Nu var det äntligen dags för matchspel. Turneringen började med 4 matcher där vi vann alla med 3-0, 3-0, 3
-1 och 4-2. Riktigt bra och riktigt kul och spela. jag gjorde totalt 6 mål under turneringen, helt galet. Med vänster, höger och huvudet :) Yessss! under kvällen tog vi det lugnt och duschade, åt god mat och så. Var rätt slitna och hade ju slutspel dagen efter. Gick till martin och martin som vi kom in på efter många om och med i en låååång kö. Vilket visade sig inte vara värt det. Satt och snackade med markus hela kvällen och sen gick jag ut för att umgås med pontus. Gick hem själv den kvällen och somnade vid 3.30. Det var den natten jag sov sämst. nu började jag bli riktigt sjuk. (förövrigt så smittade jag alla i mitt tält). Vaknade vid 8 och skulle börja dra oss bort mot banorna. Det första laget vi skulle möta kom inte så vi fick WO. Andra matchen spelade vi lika och blev därmed 1 i gruppen. Sen blev det slutspel och vi vann den med 4-0. Sen åkte vi ut i åttondelsfinalen, tack vare en idiot till domare. Han förstörde även för rydsgårdskillarna i sin match. blä för honom.

Efter turneringen och åhusveckan kan vi därför sammanfatta semestern som OTROLIGT bra. Wallden var imponerad av oss och trodde inte damlag spelade så som vi gjorde och kallade även mig - djur på planen. Det gillar vi. Beachfotboll var verkligen någonting för mig :D

Ikväll ska jag äta grillad lax med citronsmör och nypotatis hemma hos therese. Vi har solat i trädgården och haft det mysigt och igår fikade jag med min älsklings sara under dagen och umgicks med gina och therese på kvällen. åt glass och drack vin. myyysigt. Ikväll blir det allsång med måns till middagen. Imorgon ska vi nog till saltan och kolla på Sara när hon sjunger.

ciaooo.
avslutar med en bild från åhus

sammanfattar veckan ganska bra!

orättvist.

I torsdags var vi iväg på fotbollsmatch i Hässleholm. Vi förlorade efter ha lett med 1-0 när de gör 2-1 i 85 minuten. SÅÅÅÅ surt. Har inte känts så jobbigt på länge! Men vi bryter ihop och går vidare. Nu ska Lövestad/Vanstad få pisk på tisdag.

Innan matchen var jag i Ystad och åt lunch med Sara på Snuggles. GOTT! Efter det umgicks jag med mina morföräldrar innan vi åkte till samlingen.

I fredags var jag med GC & Mikki och vi checkade in Volleybollturneringen på Marinan. Det var mysigt och gott med några glas vin. Efter det käkade vi pizza och hade förfest med några varbergs killar som var med i turneringen. Efter det blev det barabar eftersom vi fick fribiljetter på stranden.

Lördagen startade tidigt med skrattattacker mellan mig och Gc för att sedan snurra in i duschen, käka frukost för att dra till Thea och kolla på Sverige matchen. DE VANN! :) yess. Sen hem och träffa kusinernas föräldrar och sedan dra till Sonndas 29 årsfest. Trevligt. Efter det blev det ÖJA. Idag och imorgon blir det slappedagar med träning på måndagkväll.

På tisdag ska vi se till o vinna årets vårsäsongens sista match. Sen är det uppehåll!

Ciiiaaao

Den här sötnosen träffade jag igår oxå  :)