arg

När jag inte har något att göra eller inte mår bra skriver jag konstigt nog här. Det är precis som terapi för mig. Jag har mått riktigt bra på senare tid vilket gör mig lycklig. Har dock haft en liten dipp nu den senaste veckan eftersom jag har varit sjuk. Men nu är det på bättringsvägen. På fredag ska jag på arbetsintervju. Vilket ska bli skoj! :) Gymnasielärare. hejhej!
Men en tråkig nyhet är ju att jag inte fick lägenheten som jag suktat på länge. Riktigt jobbigt.

Jag ville ha den i söndags och eftersom jag var där tillsammans med fjorton andra intressenter så la vi överbud direkt. 670 på en lägenhet som hade utgångspris på 640. Med haken att de skulle bestämma sig över kvällen. De tackade nej och vi drog tillbaka budet. Under måndagen förklarade mäklaren för oss att det hade kommit in ett bud på 550 och 4 hade tackat nej och 4 hade hon inte fått tag på. Vi sa att vi väntar o ser vad de fyra du inte har fått tag på säger. De hade ingenting och kommma med vilket därför gav oss en ny chans att lägga det högsta budet. Denna gången la vi 620. De sa att de inte ville ha det och att vi fick lägenheten för 670. Men det var ju det vi la i söndags och varför skulle vi lägga 90 tusen över den andra personen i budgivningen?

Därför skulle det bli en extra visning idag. Därför blev jag chockad när min pappa ringde och sa att budet nu låg uppe på 665 utan visning. Vi lägger 670 och blir nekade budet eftersom de tar budet under då de menar att de inte kan lita på oss? Vi har varit högst i varenda diskussion? såååå arg och ledsen. Var verkligen en lägenhet som jag skulle kunna trivas i. Hoppas hoppas hoppas det kommer en bra som jag kan få. :(

Alla förslag är välkomna!
Godnatt, nu ska jag fortsätta sura för att må bra imorgon när Matilda ska praoa hos mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0