hur understår man sig?

Jag förstår inte hur människor kan vräka ur sig dåliga saker om andra människor? Såg en film igår, antar att det är många andra som har sett den också. you've got mail. Där diskuterar dem om hur den ena parten inte kan vara spydig och snabbtänkt när det gäller att motargumentera. Utan hon grubblar hela natten över vad hon skulle ha sagt istället. Den andra parten har bara spydiga kommentarer (i verkligeheten) och verkar vara ett riktigt rötägg. Men när det sedan kommer fram att det är dem som mailar varandra så är han en mjuk och varm människa på insidan. Det är nog där förvandlingen sker när vissa personer dricker. De försöker spela någonting de egentligen inte är. De försöker vara någonting som andra är rädda för och inte vågar sätta emot.

Jag är en sådan person. Jag vågar sätta emot men det är när jag är nykter (framförallt) och har "kött på benen" angående vad som har hänt eller ska hända. Jag är även en person som är väldigt känslig (för tillfället mer än jag själv vill) och vill andra väl. Jag vill inte stå och kasta sten i glashus och vill framförallt inte att någon ska må dåligt över någonting jag har sagt. Men det känns som om (förrutom mina närmaste vänner) att fler och fler i ens omgivning struntar i om jag eller någon annan mår dåligt över det personen har sagt. Som de sa i filmen: Hur kan du sova om nätterna?

Nu ska jag umgås med en person som ställer upp för mig i vått & torrt. Min syster <3



Familjen ställer alltid upp och det är fantamig tur det. Annars hade jag gått under. Detsamma gäller mina närmaste vänner som alltid får ta hand om mig, vägleda mig och stå ut med mina funderingar och frågor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0