this year gonna be my year.

I helgen mös jag för fullt än en gång. I fredags umgicks jag med min älskling. Vi käkade Taco, godis, kollade på lets dance och åt godis. Under lördagen umgicks jag med laget och vi tittade på B.slutspelet och jag satt även lite i sekreteriatet. Under kvällen satt jag med examensarbetet som vi skulle opponera på under måndagen, men främst i telefon med Linn, Jannie, Alex, Daphne, Cindy och smsade med BUS. Riiiiiktigt härlig vänskapsorgie på telefon. :) Men när kl var tolv kände jag mig äntligen klar med ex.arbetet och jag kunde gå och lägga mig.

Steg upp kl 9 och gjorde mig iordning för turneringen. Gick dit så jag hann se den första matchen som KIF 2 skulle spela. De förlorade men gjorde en hedersvärd insats. Vi skämde ut oss direkt med en alldeles för uppstirrad trupp mot Spjutstorp. Förlorade med 1-0 och vi kunde inte sämmas mer än vad vi gjorde när hela hallen jublade över vår förlust/eller Spjutstorps vinst.

Vi åkte ut till idrottsplatsen och fick middag i form av spagetti och köttfärssås. Vi klarade oss perfekt och snackade igenom allt! Vi bestämde oss för att vi skulle visa skillnaden på vårt spel. Vi gick in och gav Tomelilla en örfil med 7-0 men hade fortfarande en match kvar mot hammenhög som vi var tvugna att vinna. Jag gjorde första målet som förövrigt var ett av de snyggaste i hela turneringen :) sååååååå najs! Vi vann tillslut med 2-1 och gick vidare på målskillnad. Därefter fick vi möta Hallands nation i kvartsfinalen och vann i den med 4-1. Därmed var vi för första gången, sen vet inte när i Semifinal mot Husie. Vi gjorde en bra match men räckte inte ända fram. Femton minuter efter matchen skulle vi spela match om tredje/fjärde pris och vann den matchen med 6-1. Herregud vad bra vi blev! Sån uppryckning är det inte många som klarar. Många räknade bort oss efter första matchen, men vi kom igen, segrade och jublade!

Måndagen var sista dagen i skolan - vi skulle opponera på Petra & Carolines arbete och få opponeringen ifrån Annelie. Tillslut fick vi iallafall VG och det är det högsta betyget man kan få. Så stolt över mitt och Linns arbete. Vi har verkligen jobbat hårt! Nu är det inskickat och klart och vi väntar bara på att få det inskickat på Ladok så jag kan få min rätta ingångslön & hoppas att de tar emot Ladok istället för att jag måste vänta på Examensbevis som tar ca 5 veckor att få.

Tisdag - back to work. Det blir mer vant nu efter en vecka på jobbet och man har börjat se alla elever men har ju lååååååångt kvar. Idag har jag även varit på badet så har sett den rutinen också. En av badvakterna raggar rätt rejält på mig - varje gång jag är där. haha!Kom hem vid halv sju eftersom jag jobbade till sex då vi hade konferens. (Fick en ros som välkomnande på jobb förresten). Nu tittar jag på biggest loser och smsar med folk och väntar på att träningstiden ska komma till nutid. Egentligen orkar jag inte idag men det är det enda som löser upp ens tankar och man är så lycklig när man får umgås med sina hjärtan!


Imorgon är jag än så länge ledig, men vi får se hur det blir imorgonbitti när de lika bra kan ringa 7 på morgonen för att fråga om man kan jobba under dagen..
Nu ska jag iaf njuta av att jag har uppdaterat.
KRAM!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0