v.34

Blev en kombination av ledighet och jobb. Vilket gynnar både vardagen och plånboken. :)

Skadade mig på träningen under måndagskvällen efter en riktig skitdag. Hade varit dålig i magen under större delen av dagen och var väldigt nerstämd. Men när träningen gick bra blev även humöret bättre, tills skadan. Jag stukade foten rejält och foten var svullen fram till i fredags. Jag var dock ute på träningen i tisdags och tittade samtidigt på vårt U-lag som dominerade sin match mot Gärsnäs AIS. Under onsdagen blev jag inringd på jobb och jag var resurs till en kille på ängaskolan. Under torsdagen och fredagen var jag klasslärare i fyran och tog över efter min gamla högstadielärare(som hade önskat mig, då jag hade haft hand om paralellklassen, fredagen innan). Under torsdagen tejpade vi foten och det gick hur bra som helst under träningen. (vilket gjorde att jag nu såg fram emot matchen på söndag igen :P )

Helgen började med att städa hela huset, vika tvätt, lägga i tvättmaskinen och diskmaskinen och dammsuga. Det blev fiiiint :) Sen kom Matilda vid kvart i 6 och vi körde mot Rydsgård för att kolla på matchen mellan Ryde och BW90. Det blev en jättebra match, där Ryde ledde hela tiden fram till 3-3. Ahls team gick dock segrande ur matchen med 4-3. Men idag, fick det fantamig slita för vinsten :) Efteråt åkte vi hem till mig och käkade pizza, mmmmmmh. Trötta som vi var, låg vi framför tvn och nörda oss med våra iphones. sen blev det sömn,

Lördagen började med att åka och kolla på olympic - hammenhög. Det första jag får höra ifrån Eve ( deras lagledare) - har du kommit för att skriva på papperna :P? Jag bara neeeh... och varför skulle jag, egentligen? vi ska göra allt för att komma före dem i serien.. hihi.

Efter det blev det en tripp till Rörum för att checka in brante mot Hässleholm, som brantevik vann dööösäkert med 5-2. gutt för både YIF och brante. Sen blev det borrby och lite drickande innan de skulle på 20 års fest. LINDIS - MY LOVE VAR occkså hemma ju. så även luddish :D Körde först Carina till Idrottshallen där festen skulle vara ( eftersom hon skulle hjälpa majsan med robins prep) Sen körde jag Johan och Tobias till Jenny.

Jag körde hem och åt, sen vidare mot Ystad där jag skulle träffa finjannie som skulle gå på handboll med mig... muuums. Det blev en fin kväll med jannsan men förlust för sopystad. Det var ingen höjdarmatch för dem. Men det gällde ju samtidigt ingenting. Efter det körde jag till Mikaelas pojkväns bästa kompis, eftersom de var där. Blev en fest som urarta med spyor mm. Fick köra hem en kille som spydde duktigt. EN kompis fick bära in honom eftersom han inte kunde gå ens. GAULED. TUR man inte lägger in sånna fyllor länge, haha. Skönt och vara nykter faktiskt. MAN mår så jävla mycket bättre dagen efter också, vilket gynnar mycket! Åkte till Rayans och käka för att sedan bege oss till ÖJA :) Träffade Sofia och Josefin där och vilken kul kväll vi hade :D tjoooho. Körde hem damerna för att sedan åka hem och sooooova.

Söndagen - MATCHDAG, DERBY, KIFADAG. JA, det var en bra söndag. Trots min fot, som vi lindade så vann vi matchen med 5-2 och hade inga större problem faktiskt. Vi mötte Skurup AIF och herrarna mötte Glemmingebro. Även dem vann med 2-0. Gutt inför deras bottennapp iår. Men nu är det ett steg närmare nytt kontrakt. Själva ligger vi på en härlig sjätteplats med marginalen på vår sida :) så det ska vara ganska lugnt, men vi vill bli minst femma!!!! det hade varit härligt och komma om Hammenhög. Efter matchen gjorde det riktigt ont i foten. Hade spelat 90 min med kramp i hålfoten pga att vi inte hann linda om det då Peter sa att det var en minut kvar innan vi skulle ut. Jag fick panik när vi skulle få av tejpen och när vi väl fick det så hade foten låst sig på ngt sätt i kramp. SÅ jag kunde inte gå på foten under hela kvällen och även idag, så har jag svårt att gå på hela foten. Vet inte vad som har hänt och tror inte jag kan träna på den idag faktiskt. Får se under dagen. Igårkväll kom även Tobias hit vid halv elva och redlös efter ännu en vinst för MalmöFF stupade jag honom i säng för att han skulle kunna komma upp idag. gah, karrar asså.

Men nu ska jag iallafall iväg på jobb till kl 18.3o. Sen träningen efter det.



De här söta flickorna är alltid på matcherna och hejar på mig. puuuusss! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0